יום שני, 8 באוגוסט 2016

שמלת השבת של חיילת

כשאמא שלה שמעה שהיא עומדת לבלות את סוף השבוע אצל אחותה החרדית בירושלים היא תפסה טרמפ על ההזדמנות ושלחה לשם גם את שני ילדיה הקטנים.
עכשיו החיילת שלנו לא רק עמדה בפני האתגר הלא פשוט של שמירת שבת בבית דודתה, אלא גם נאלצה לטפל בשני אחיה (חצי אחות וחצי אח, מאמה ומאביה החורג) במהלך כל השבת. משימה לא פשוטה, למרות שהיא אוהבת אותם אהבת נפש.
מהר מאד היא הבינה שהיא לא באמת יכולה לעמוד בזה, וכבר בשבת אחרי הצהריים היא חיללה שבת והתקשרה לחבר שלה לקטר לו.

לא יודעת איך היתה עוברת את החוויה הזאת לולא מטלת הבייבי סיטר המיותרת שהופלה עליה, אבל מהשיחות איתה יש לי תחושה שמראש היא התכוונה (לפחות עמוק בפנים) לשמירה חד פעמית של השבת. בקיצור - זה עבר לה. ושוב - אין לי שום דבר נגד שמירת שבת או כשרות או מסורת - כאשר נכנסים לזה מתוך רצון כן ואמיתי להיות חלק ממשהו, להאמין, להתחייב....
דת, בעיני, זה לא בארטר. זה לא "אלוהים תעשה עבורי אז אעשה עבורך". לא יודעת עד כמה היא למדה את השיעור הזה הפעם...

עם החבר עליות וירידות כרגיל - שניהם די "שרוטים" (ואני אומרת זאת בחיבה רבה). היא עם השדים שלה, התסביכים שלה, העבר שלה שמשפיע עליה בדרכים שאני לא מרגישה שמותר לי לפרט כאן אפילו שזה אנונימי - והוא כזה רגיש ומלא פחדים שהיא תעזוב אותו, לאור עבר קצר אך עשיר כנראה של מערכות יחסים שבהן הבחורות עזבו אותו ושברו את ליבו. מתוך ההתנהלות שלו מסתמן לי - לפחות - שהוא פשוט דחף אותן לכך, כי הוא כל הזמן בסרטים שהן תעזובנה - זה משפיע על מערכת היחסים - ובסוף יוצא שזה פחד שמגשים את עצמו.
אהבה צעירה - לפעמים שוכחים כמה היא קשה וכואבת.

היא כל הזמן מתייעצת איתי לגבי זה, כמובן שהאינסטינקט שלה הוא לחתוך.
ואני מוצאת את עצמי מצטטת את המורה שלי (בהקשר של אימון זוגי) - להיפרד תמיד אפשר. זה קל.
אבל בתוך מערכת היחסים יש לך הזדמנות ללמוד על עצמך ועל זוגיות כל כך הרבה, שכל עוד יש אהבה (ונראה שיש) עדיף להישאר ולעבוד על היחסים ועל עצמך בתוך הקשר.....אחרת פשוט תמשיכי לשחזר את זה במערכות היחסים הבאות.

בינתיים זה מה שהיא עושה, ונראה איך זה יתפתח.
לא הייתי מייעצת לך כך לולא ראיתי שמדובר בבחור טוב, אמנם "שרוט" אבל אוהב אותה ומתייחס אליה בכבוד וברוך. זה משהו שהיא לא רגילה אליו, וזו גם בעייה - כי מספיק שהוא בוכה, למשל, וכבר ההתנייה החבויה עמוק בתוכה שגבר=תוקפן ואלים לכן גבר רגיש הוא לא גבר, מתעוררת אוטומטית.

מלמדת אותה לנשום (מקבילה של לספור עד 10) לפני שהיא מגיבה, לזהות את התחושות שעולות בה, לומר לעצמה : הנה, מה שהוא אמר כרגע או עשה כרגע גורם לי להרגיש חרא עם עצמי. ולהסכים לשהות כמה שניות בתוך החרא הזה לפני שהיא מגיבה.
מעודדת אותה לספר לו בדיוק איך היא מרגישה ומה בדיוק היה הטריגר שעורר את זה.
מההתחלה במערכת היחסים הזאת יש שיחות ארוכות ועמוקות שלא היו לה במערכות היחסים הקודמות.
וגם אם זה ייגמר מחר, לדעתי היא עשתה דרך, היתה כאן התפתחות עצומה.

השבוע היא עובדת שלוש פעמים - שזה יותר ממה שאני זוכרת שהיא עבדה מאז שהיא הגיעה אלינו.
היא השביעה את אחותה להחזיר לה את כל הכספים שהיא הלוותה לה בחודשים האחרונים.
סוף סוף נפל האסימון שהיא אחראית למצב הכלכלי שלה, ובידיה לשפר אותו.

היום היא בבסיס ואז חמשוש סגירת שבת....
הבוקר היא קמה בזמן ויצאה מוקדם....
כן, יש נימה חזקה של אופטימיות אצלי הבוקר בקשר לחיילת המתוקה שלנו

אין תגובות: